Zonsystemet

Sitter här och läser om min gamle polare Ansel Adams. Ska hålla ett föredrag om honom till veckan och insåg att det här är killen som satt Zonzystemet på kartan. Ett system där man ska kunna bestäma gråskalan i fröväg på sina bilder. Ska man hålla föredrag om killen så kan det vara bra att sätta sig in i vad ett Zonsystem är förnågot. Först av allt är det kompilicerat, men jag tror ändå att jag har fått kläm på vad det innebär ! Nu ska det bara omvändas till skrift, som sedan ska omvändas till tal, som sedan andra människor ska kunna förstå. Tuff one..

Tillbaka till Ansel !
.. men mest som en bortförklaring till att tänka på annat, då jag börjar bli pirrig i magen av att snart behöva åka för att fota Glada Hudik Gänget. Iiih ! Pirrigt, nervöst och förväntansfull.

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback