Hemmet.

"Hejsan !
Mitt namn är Anna Andersson, och det här är mitt hem.

Vad är ett hem ?

På platsen där jag växte upp går människorna ofta runt i rutiga flanelskjortor, Lantmanna-kepsar och leriga skor. Kommer man på besök till någons hem, tar man vänligt av sig sina skor, lämnar dem ute på bron och klivet in.

Under de senaste två åren har jag säsongsjobbat och rest runt mycket igenom Sverige. Eftersom att jag inte har kunnat haft något eget he under den här tiden, har min syn av hemmet förändrats.

Hemma behöver inte vara platsen dit din post kommer. Ett hem är en plats där man känner sig trygg.  Där man har sina vänner och en plats där man alltid kan känna sig välkommen.

En plats där man tar av sig sina skor helt enkelt."



Jajemen ! Nu finns denna text bandad och kommer att spelas upp, med mina tre hemmet bilder, inför alla dessa människor som kommer att vara på galan på lördag. Bara montering kvar sen är jag redo !
Bring it !

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback