Allting gick för bra helt enkelt..

.. Ingenting kan ju gå smärtfritt då det handlar om vernissage och utställningar! Och idag var det min tur. Passpartouerna som vi lämnat iväg för att få hålen urskurna kom tillbaka igår och planen var då att börja montera mina bilder nu på morgonen. Den första bilden ramlade igenom öppningen. Vilket betyder att den är för stor. Vilket i sin tur betyder att killen som skär och mitt samarbete inte är det bästa, då jag har räknat hålen alldeles för precis för att bilden ska fylla ut det och killen som skär har lagt dit en halv centimeter lite här och där.

TYPISKT!

Och den passpartouen som jag faktist hade räknat helt rätt på, är den enda bild som jag inte kan skriva ut större än vad den redan är. De andra kan jag rädda ganska enkelt genom att skriva ut nya bilder och lägga på de 5mm som saknas. Så nu är det en ny passpartou påväg in till killen som skär för att få ett nytt hål. Jag har även lagt på dom 5mm UTIFALL att han tar bort dem igen.

Nu hoppas jag på att jag i all afall kan börja montera de övriga 7 bilderna ikväll då bläcket har torkat. Och jag håller alla fingrar och tår jag har på att glaset inte får för sig att spricka mitt i allt! Sitter redan nu med ett plåster på fingret som jag tror jag fick i ren frustration. Ingen som vet var, hur och när jag skädade mig.

Så nu ska jag börja skriva ut nya bilder, lite större. Och med lite tur lyckas jag ta mej in till museet senare för att hjälpa till med målning och bygge av vägg!

Håll tummarna för mig!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback