Vill ha !

Har fått som en liten besathet av tanken på att köpa full format.
Bollar mellan de här två, Canon 5D mark II vs. Nikon D700.
Självklart för en del, och helt tvärtom för andra.
Typist !



Nikon D700.
Bättre fokus punkter och skönare knappar att styra bländare och slutare på.
Kan gå upp på högre ISO utan att få korn i bilden.


Canon 5D mark II.
Rent allmänt bättre optik än Nikon. Skönare att hålla i och har en bättre blädder knapp.
Funkar bättre i bra ljusförhållanden, just på grund av optiken.
+ att jag har ett fast 50mm F/1.8 objektiv som passar till den !

Priset ligger kring 19 000kr på båda två.
Tufft att vara student och kamerakåt..

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Camilla

Bruden, tänk på det när du ska köpa en kamera. Att bara för att den kostar 19000 så behöver den inte vara bättre än den som kostar 8000 :) Vad jag har förstått så är det iaf objektiven som gör jobben ;)

Postat av: Anna

Ja jo. Grejen är väll att det är full format, då blir dom inte mycket billigare tyvärr, om man inte köper begagnat. Skulle jag i stället köpe en mellan för 8 -10 000kr skulle jag i slutändan ångra mej att jag inte köpte en full format när jag ändå köpte nytt. Dum jag som fungerar så ! :P

Blir rätt tydlig skillnad på bilder ändå om man gämför full och mellan formats kamera.. Tyvärr.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback